Followers

Saturday, October 1, 2011

Kekecewaan tak kan berpanjangan...insyaallah

Salam...
Normal kan org ckp bila dh umur cm sekarang ni...pas sorang..sorang kwan y dh bertukar status.Dari gadis sunti bersih dh bertukar jadi isteri orang n tak kurang jugak y dh pun jd mama org..Tapi ade jgk y mugkin menempuh sedikit kekecewaan bila terpaksa break off or something like that.Npe ttbe terkeluar idea cmni utk menulis?Actually td my fren ade call..sekadar utk meluahkn persaan.Yup..mmg pahit bila boyfren o girlfren y dh lama bersama akhirnya minta clash...sebb keluarga xsuka bermenantukan gadis dr negeri X.Emm...sedihnya.Npe terlalu singkt utk membuat sesuatu kptusan...kt mana lahirnya sseorng itu tak menjamin pape.Y penting nilai2 murni dlm diri tu sendri,.To my fren...be strong ok sayang.

Kekadang sesuatu y terjadi tu ade hikmahnya dan dri situ kta dpt lihat sesuatu y mungkin kta xpernh terfikir pun cmtu.Sekadar sedikit perkongsian....actually dulu ak sendri sedikit sukar utk mendapat kepastian dlm hubungn ktaorng.Walaupun masing2 ade perasaan sayang n cinta tp susah utk diungkpkan.Alasannya sebb fmly sebelah sana pernah ade sejarah y agak kurang baik dengan bekas menantu dr Malaysia.Mr.Cupido sendiri xpernah bg sebarang kepastian sbb die tkt if family die xdpt terima.Sungguh...ak kecewa dan sedih.Mr.Cupido selalu ckp..bykkn berdoa n semoga hati mama dilembutkn utk mnerima hubungn ktaorng.Pernah dlu 1st time fmly die nk kenal ak...ak sedaya upaya cuba y terbaik utk memenangi hati mereka n supaya mereka nmpk ak sbg Nonie...

Alhamdulillah...semakin lama semakin nmpk penerimaan diorng.Then tiba masa Mr.Cupido n his family go umrah.Tp cm sedikit buat dri ak yakin ngn cinta ktaorng...sblum pegi Mr.cupido ckp teruskn berdoa n insyaallah jika semuanya dipermudahkn blik je dr sana ktaorng akn melangkh satu tapak kedepan dlm hubungn ni.Waktu kt sana die still contct ak..n time die ckp nk ke jabal rahmah,ttbe hati ak terdetik grmbira.Balik dr sana...Mr.Cupido ckp aftr solat istikharh kt sana die dpt jwapan ttng hubungn ktaorng.Kt sana jgk mama n ayh ckp ngn berbesar hati merestui hubungn ktaorng n nw da selamat bertunang.Doakan kami bahagia n sentiasa dipermudahkan segala urusan.
ni pic zaman dulu2 pnye..1st time dating...
Kt sini...apa y ak nk highlight kan..kekadang bkn mudh utk kta dpt sesuatu tu.Cm my fren...ak yakin die akn dpt pasangn y terbaik untuk dirnya suatu hari nanti.Perancangn kita xsma ngn perancangan dr yang Maha Esa...jgn kecewa sgt ok..ak doakn y terbaik tuk ko.Ak pun pernah rsa apa y ko rsa ni....

8 comments:

Shafiq said...

Insyallah Kalau Jodok Tidak Kemana Kak Nonie, Semoga Cepat Memperoleh Jodoh Dan Jgn Lupa Jemput Sy Bila Kenduri nanti..Hehe

Nonie said...

syafiq:aminn...amboi kamoo ni syafiq,xmenyempat nk kasi hadiah kt akak ek.hehe

Cik Azizah said...

InsyaAllah..mungkin Allah akan kurniakan die dengan lelaki yg lebih baik..dan buat nonie. selamat berbahagia dan selamat mendirikan rumahtangga ^^

Tukang Karut said...

hoho... kalau dah jodoh tak kemana...

Nonie said...

cik jijah:nonie doakn utk kamoo n en.navy jgk yer...nti jgn lpa khabarkn berita gmbira tau :)

Nonie said...

TK:betul...sebab setiap orng ade pasangn masin-masing....

Liyana Zahim said...

Kdg2 restu org tua pntg.. Walau kt btol tp nnti kte nk dok ngan fmly die gak.. Lau fmly die rak ske, sianla kat kt ni.. Pendam pasaan, mkn hati.. Nak2 laki tu stok ikot ckp mak.. Rase nk trajang2 je kan., Haha...

Nonie said...

liyana:betul tu..ramai orng ckp cmtu.Restu orng tua lg penting...bila kta sygkn seseorng,kta kena sayangkn keluarga n kwan2 nya sekali

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Photobucket