Followers

Monday, June 25, 2018

Ke Legoland..janji di capati

Macam seronok pulak aku meluah dan share cerita kt sini untuk kenangan hari mendatang..Auni dan Amni dah tahu baca nanti boleh ajak diorang mengimbau kenangan.hahaha

Kitaorng ni belum pernah sampai Legoland walaupun Singapore ke Gelang Patah area tu xd la jauh sangat..Skudai - Gelang Patah pun dekat je.Tapi memandangkan anak-anak masih kecil kitaorng rasa mungkin xsesuai bawa diorang pergi Legoland.Rugi je beli tiket mahal-mahal tapi tak dapat explore semua mainan kt situ.Itu yang aku selalu dengar orang cakap la..budak kecik tak sesuai pergi sana lagi.

Memandangkan puasa lepas aku dh mula share with Auni apa itu puasa..dan dia pun dah mula paham konsep pahala,syurga,Allah sayang...(dlm konteks umur dia la of course),jadi aku sengaja buatkan timetable solat fardhu.Macam ni..kalau dia ikut aku atau suami solat zohor misalnya akusuruh dia 'tick' kolumn Zohor dan seterusnya.Sebelum tu aku cakap ngn dia..kalau lebih dari 15 tick nak bawa dia pegi Legoland.Sepanjang puasa 2018 tu dia dh berjaya dapat 18 tick untuk solat and 6 hari puasa penuh.(solat dia for now just follow pergerakan,bacaan belum sepenuhnya betul).

So ,semalam we did it!haha.We go to Legoland after buy annual pass.
Ni time mula-mula sampai,walaupun dr parking ke main entrance dia agak jauh tapi apa adehal.
Budak-budak tengah excited,aku ulang-ulang tanya "are u tired kakak"..dia jawab "No,im not".Ni bukan apa..sebab dh tak sabar-sabar.Dh la aku tak bawa stroller Amni,tapi nasib baik dia nk pulak jalan je..lega ummi
Memandangkan musim raya,haruslah ada decoration raya ketupat semua.All from lego.Time ni dh masuk dalam,dah selamat validate ticket semua.Sementara tunggu abi diorng masuk toilet aku ajak budak2 lepak sini jap.Pada aku service diorng superb,cepat gila kot untuk validate ticket,atau mungkin sebab aku ambik premium ticket.Ntah..xtahu pulak
Aku dah prepare actually.Sebab dah kenal sangat perangai anak-anak aku yang pantang nampak pool..jadi dr rumah aku dh pakaikan diorng dengan swimming costume just pakai je tshirt kat luar.Nanti sampai just buka je,tak perlu nk sibuk-sibuk cari changing room la..toilet la..Amni pulak pakaikan dia swim dypers siap2.Ni penting ye untuk jaga kebersihan nti kt dalam pool tu.Oh,aku xbanyak jalan pun kt dalam ni..just focus dalam wet park ni je..tu pun kt area macam river pool tu je.sebab kitoang plan alang-alang dh ada annual pass nti boleh dtg lg cuba y lain-lain pula.
Dah habis mandi,budak-budak semua mengadu lapar..penat..tapi kt depan tu nampak lego shop terus senyum.Sempat la Auni paw aku beli lego,kena RM150.Tpi memang berbaloi beli kt sini,dapat 10% less...kt luar harga lg mahal

Ni dh habis dah..dh keluar dr kawasan wet park dia.Lego pun dh beli,jom la manapak ke parking area yang jauh nun di sana.Nak kasi mind set diorng supaya enjoy nk berjalan ke car park tu aku berhenti la ambik gamabar..jalan sikit tunjuk gambar-gmaabr yang ada kt wall tu..cerita ngn diorng.Sedar tak sedar dh sampai kt carpark.Sebelum sampai rumah singgah makan dulu sebab budak-budak dh lapar..Amni pula masuk kereta terus tido.Sampai kedai makan baru dia bangun

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Photobucket