Followers

Thursday, June 21, 2018

Turn Raya..

Tahun ni seronok dia lain macaim sikit sebab aku beraya di Kelantan.Kalau ikutkan dah setahun lebih aku tak jenguk kampung dan berkumpul bersama adik beradik.Tahun lepas turn raya puasa di singapura,sepatutnya raya haji tu turn kelantan tapi nasib tak menyebelahi..Si Amni diuji dengan demam denggi,maka berairmata la aku suami dan anak-anak di Johor sahaja.

Plan mesti baik punya tahun ni,awal-awal puasa aku dah siap apply leave.Walaupun cuti tak la lama sangat tapi ok la,at least kena cover untuk 1 hari rehat before mula kerj aafter raya.Perjalanan jauh kot..Singapore - Kelantan dengan sorang driver je aka laki aku.Mem besar biasa la kt tepi je beri hiburan pada laki supaya tak ngantuk dan monitor dia punya performance.Aku agak2 kereta macam ke kiri ke kanan tak ikut rentak tu pndai-pnadai la kau sound dia suruh rest kejap ke apa ke.Kesian jgk dia..

Hari raya kali ni semua ok,adik beradik semua balik kg walaupun ada yang sampai petang raya sebab balik ke rumah mertua dulu.Nah, kasi simpan gambar kt sini sikit untuk kenangan.Aku pun tak sure kenapa aku dah tak minat nak letak gambar kt fb,lg selesa di IG.Opss,sebelum lupa sebenarnya aku dan keluarga kecik aku dah siap2 baju raya pertama bertemakan purple.Hahaa...sekali balik kg adik beradik aku ramai pulak ada baju hijau based,aku pun tukar la plan.Nasib baik hijua tu memang dh beli untuk raya kedua.Jadi no problem la aku nak tukar sesuka hati.Kalau belum beli tu tak adanya aku nak keluarkan duit lg beli baju baru semata-mata nak ikut warna baju korang.
Ucu,mak,kak long,nabil hakim,ummi dan amni.Time ni Auni Diva sikit,lari masu kkereta sebab panas katanya

Family kecik aku dengan mak aku.
Aku dan adik bongsu..dh besar panjang dah

Bila dah turn kampung sendiri ni mesti la seronok kan,aku boleh request macam-macam makanan.Mak aku masak nasi impit kuah kacang dan buat ketupat palas untuk raya pertama.Kak long pulak masak nasi hujan panas,nasi je dia masak.Lauk-pauk untuk nasi hujan panas tu semua mak aku y buat..dalca,ayam masak merah.AKu pulak masak rendang ayam untuk makan ngn ketupat lemak.

Selamat hari raya maaf zahir dan batin...

2 comments:

Warisan Petani said...

Salam lebaran.

Nonie said...

Warisan Petani:Salam lebaran..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Photobucket