Followers

Monday, July 9, 2018

Dugaan Yang Dikirimkan..

Hari sabtu tu adik ipar aku ada buat open house..diorang buat 2 sesi 11am - 3pm untuk keluarga besar kitaorng (means side adik ipar aku) then 5pm - 9pm side husband dia punya family.
Memandangkan aku pagi kena bawa auni pegi school ativity and husband ada taklimat haji jadi kitaorng punya plan nanti dah habis activity masing-masing kitaorng pegi je open house tu (pegi y session 11am-3pm).Petangnya husbnad aku ada meeting lagi dengan jemaah haji,so terpaksa la pegi awal.Tapi kitaorng dh call adik ipar aku awal-awal minta kebenaran.Alhamdulilllah dia cakap ok je..:)

Mulanya aku punya plan nak balik kemas-kemas rumah and boleh rehat la barang sekejap.Tapi lain pulak jadinya,on da way balik dari open house tu husband aku 'tercium' kereta depan.Maka terpaks ala settle kes tu dulu.Kereta kitaorang ok,tapi kereta depan tu kemek sedekit bumpernya.Husband decide hantar kitaorng balik rumah dulu then dia keluar pegi settlekan urusan dan terus ke taklimat dengan jemaah.Pity him..aku tahu dia penat.Aku hanya mampu doakan kesejahteraannya.

Dirumah aku siapkan apa y patut dan masak untuk kitaorng makan malam bersama.Aku masak lauk kegemaran husband aku.Sebelum husbnad aku sampai,budak-budak dua orang tu aku dah mandikan siap-siap..tinggal tunggu abi untuk makan sama-sama je.Kitaorng pun makan la sama-sama sambil berbual walaupun kena sound dengan kakak Auni ''ummi..abi..time makan cannot talk,nanti Allah tak sayang kita" Gulpp...
Si kakak ni bajunya basah tertumpah air,jadi dia naik atas sendiri nak tukar baju.Sekali aku dengar bunyi 'pummm!!!!' beserta suara menangis y kuat.Ya allah..luruh jantung aku,nampak dia terbaring jatuh.Aku angkat dia,betulkan rambut dia..then...darah keluar dari kepala.macam air paip.Husband aku dah panic, dia berkejar lari ubat,kapas dan segala ubat-ubatan.Aku kena kuat..aku ambik tuala...aku tekapkan di kepala Auni.Tangan aku basah dengan darah..aku tukar tuala..Time ni dia dah tak menangis.Turut apa yang aku cakap.Aku suruh dia mengiring di riba aku..dia ikut


Terus bawa dia ke clinic,nasib baik lukanya tak dalam.Tapi kalau bahagian kepala darah memang banyak walaupun tidak terlalu dalam lukanya.
Allah..malam tu kitaorng tak dapat tidur standby kalau-kalau Auni demam terkejut or takut dia tidur lasak dan menyakitkan kepala dia.
Lagi 1 sebelum pergi hospital malam tu aku hampir pengsan..hahaha.Baru aku tahu aku mabuk darah.Time aku tekapkan tuala di kepala auni,aku nampak darah keluar dr luka tu membuak-buak,aku rasa pening dan macam nak muntah.Terus mulut aku pucat dan muntah.hahahahah

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Photobucket