Followers

Tuesday, June 5, 2018

Me Time..

Ni dah masuk 10 malam terakhir ramadhan untuk tahun ni.Semalam aku rasa badan aku terlalu penat ,lemau semacam je.Balik keje semalam macam biasa ambik budak-budak kat sekolah..Dari ofis aku ke tempat budak-budak selalunya aku ambik masa berbual-bual ngn suami.Memang time gini kitaorng suka berbual apa-apa saja or merepek2 gelak sebab ni je time y ada.Nti dah ambik budak-budak huru-hara habis dlm kereta.Masing-masing memekak..happy sgt pun bising,kalau gaduh pun lagiiiii la bising.Makanan untuk berbuka memang husbnad dh beli siap-siap.Dlm pukul 5 gitu dia dh mesej aku tanya nk makan apa..haha.Semalam aku order nasi dagign blackpepper, utk budak-budak nasi ayam dan suami aku beli bihun goreng crispy.

Dah ambik budak-budak sampi rumah dah around 6.30. So aku suapkan diorang makan lepastu kasi diornag main kat katil sambil on hp.Sorang satu..kalau tak gaduh.Kakak nk tgk Ryan Toy Review je selalunya..dan si adik nak Didi & friends.Tapi diorng xfocus on hp pun semalam..sebab sambil-sambil tu dia main-main 2 orang.Memang aku dah bajet,by the time aku siapkn budak-budak nati time buka puasa.So diorng dah tak kacau.Elok je semalam aku dan suami buka puasa ngn tenang,diorang main2 sendiri,tak de gaduh-gaduh.

Aku memang dah rasa penat giler, lepas buka kitaorng solat maghrib.Sementra nak tunggu isyak aku lepak-lepak kat katil.Budak ni 2 2 minta susu pulak.Malas nya lahai..tapi aku bangun jugak siapkan susu.Suami aku time ni tengah tolong gosokkan baju sekolah budak-budak dan baju kerja kitaorng untuk hari ni.Aku kononya nk baring2 je tapi aku terus tertidoooo...aku terjaga dlm pukul 10 lebih.Tu pun sebab dengar bunyi bising budak 2 orang ni gaduh.Suami aku kt toilet.Auni cakap .."ummi tak solat..abi dah solat sorang-sorang"..hahaha.Aku tahu mesti suami aku dah solat terawih dulu,dia kasi aku rest dulu agaknya.

Aku memang rasa xboleh nak buka mata..masih penat.Pastu aku ttup lampu semua paksa budak-budak tido.Y adik ni memang dh ngntuk sgt dh mata pun tapi sebb masih terang benderang tu y dia paksa diri untuk main lagi.Dh tutup lampu..aku selimutkan dia dan bawa dia dlm pelukan aku.dia diam je...mungkin tengah nak tido la tu.Tapi aku angin sebb Auni punya lampu hp tu menyala terang...sakit mata dan ganggu adik dia nk tido.Aku suruh dia masuk dalam selimut tapi dia xnak..aku tinggikan suara.Aku marah dia suruh ttup hp..then aku cuba sambung tido.Lepas tu tetiba aku dengan esakan..eh apa pulak.Rupanya si Auni nangis sebb dia sedih kena marah.Hmm...aku pun bgun a peluk dia pastu ckp tak marah,cuma nak auni ttup lampu hp tu adik nak tido..ummi nak tido.Baru la dia stop.

alang-alang dh bangun aku solat isyak dan terawih.Ingat nak mandi..tp ngantuk giler..trus ak sambung tido.Sedar-sedar dh kul5.50 AM. Nasib baik suami aku dah siapkan makann saur.Rasa bersalah jugak..tp aku betul-betul penat.Aku minta maaf..dia cakap tak pe,dia faham aku penat.Lagipun ni 1st time aku terlewat bangun tak siapkan saur.Selalunya aku y kejutkan dia.So tadi pagi lepas sahur terus mandi,subuh and siap2 g  keje.Tapi kt tempat keje ni pun masih rasa penatnya..Ni nak keluar pegi tempat customer sebab nk implement change request.Harap-harap dapat balik awal sikit today

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Photobucket