Followers

Thursday, June 7, 2018

Semua Nak Ingat..

Suami aku ni kadang-kadang pelik,kalau aku macam bad mood ke..atau cakap dengan dia acuh tak acuh mesti dia cakap aku dah tak macam dulu.Apaaa saja la..hahaha.Aku ni bukan la type yang jenis romantik tahap potong kaki ke apa..aku memang biasa-biasa je.Tapi xbermakna aku tak ingat semua tarikh-tarikh penting kitaorng or details pasangan masing-masing.Si laki aku ni pulak jenis type yang  celebrate every single tarikh penting..mungkin sebab family diorng pun jenis setiap birthday,hari ibu..hari bapa semua nak adakan celebration even kecil-kecilan sesama family je.

Suami aku pun sama,kalau nak tunjuk kasih sayang tu dia jenis suka luahkan dan tunjukkkkk betapa care nya dia..bla..bla..hahaha.Aku xreti la nak gitu,sayang tu sayang la..tp cukup la sekadar aku jga segala keperluan dia,ada ketika susah senang tapi xd la every morning aku nak cakp i love you..i miss you..hahaha.Dia pulak tak boleh gitu.ahh..biar la.Sebb aku dah jarang ckp i love you or i miss u secara depan-depan (kalau whtsapp everyday cakap), nanti dia ungkit cakap aku dah lain la..dah xdpt dgar ungkapan romantik lahir dr mulut aku la..apa la..malas nak layan :)

Dia suka suprisekan aku..sebb dia cakap tu tanda dia sayang.Biasa la,setiap org ada cara masing-masing nak luahkan tanda sayang dan terima kasih pada pasangan kan.
Macam last few month balik keje dia suruh siap cakap nak pegi KL.Katanya aku dah lama xrehat..tp aku rasa mungkin sebab dia y nak rehat.ahahah.Jadi dia dh book hotel and kasi aku package utk massage,kebetulan haritu jatuh pada 14 feb (hari berkasih sayang).Dia jaga anak-anak dan aku dapat spent about 1hour 30 minutes utk manjakan diri sendiri.Thank you...dan dia suprsekan aku dengan bunga n coklat
sekuntum bunga dan 2 3 ketul coklat
Pernah sekali tu aku memang tak cukup rehat sebab Amni demam,2 3 hari tak dapat tido yang cukup.Esok nya aku g keje muka dah macam panda.Bila dia tau aku tegah sibuk uruskan Amni yang asyik la nak melekat je..dia ambil alih buat kerja-kerja rumah.Walaupunnnnn,tak sama macam aku buat.Contohnya kalau lipat baju,aku suka lipat or gantung set by set.Macam dia ni baju dan seluar budak2 lipat asing-asing :(. Akuuuu jugak nak betulkan balik nanti.hahaa.Ok,sambungan cerita diatas,abes kerja haritu aku masuk kereta macam biasa.Aku nampak kt seat depan u ada la sekuntum bunga matahari besarr,saja buat2 xnampak.hahaha.Dia sibuk paksa aku tgk n tany suprse tak??hahaha.Boleh gitu.Dia cakap tanda terima aksih sebab aku penat jaga Amni time sakit tu.
Ini la dia bunga matahari tu..
Hahaa..itu la suami aku.Kadang-kadang perangai boleh mendatangkan marah..kadang-kadang boleh sejukkan hati aku y  panas.Aku bab-bab nak suprisekan gini memang fail,tapi tak bermakna aku tak buat pape.Ada jugak la inisiatif aku suprisekan dia cuma xsekerap apa y di buat untuk aku.

2 comments:

ejulz said...

lain orang lain cara.. hehe.. syukur sebab dikurniakan pasangan yg menyayangi.. :) semoga bahagia hingga akhir hayat :)

Nonie said...

ejulz: alhamdulillah,tapi masih panjang lg perjalanan ni..terima kasih atas doanya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Photobucket