Followers

Wednesday, October 17, 2012

Saat -saat Penghujung

hari khamis y merupakan hari terakhir nonie kt tempat kerja, pasni insyaallah meneruskan fasa kehidupan dengan dunia kerja yang baru.Mungkin banyak yang baru..dari segi environment serta cara kerja orang-orang kat sana.Pertama kali nak kerja luar dari Malaysia ni..perasaan bercampur baur antara suka dan risau.Suka dan gembira sesangat sebab dapat berada dekat denga suami. walaupun terpksa jauh dari family dan kwn2 kt sini.Risau,sebb xthu mcamana cara org Singapore bekerja..nak adapt dengan environment kerja diorng serta cara diorg.Ya Allah aku memohon semoga segala nya lanacar..semoga jalan y aku pilih ini adalah jalan y Engkau lapangkan untuk kebahagiaan ak...

Maka nanti bermula la juga tugas serta tnggungjwb nonie sbg seorang isteri serta menantu kt sana secara rasminya.Hampir 2 bulan usia perkahwinan kami..tp masih blom merasai alam rumahtngga sepenuhnya atas sebab jarak jauh.Memandangkan jarak umah kitaorg nanti dengn mertua hanya lah beza 1 blok,maka tahap kerisauan lg la memuncak..sentiasa disogokkan dengan dongeng "mertuamu musuhmu" hahah.Minta-minta dijauhkan lah...sebb sebelum ni selalu orng cakap kalau boleh jgn duk dekat ngn mertua sebab nanti senang nak nampk segala salah n kekurangn kita.Senaqng bermusuh.Semoga nonie bukan dalam golongan y terlibat dengn hal-hal macam tu..aminn.

Lindungilah aku Ya Allah..semoga ak kuat dalam menghadapi sebarang dugaan.Hidup tanpa cabaran ibarat kertas yang suram tanpa warna.Insyaallah boleh..nonie yakin ngn kekuatan serta kekurangn y nonie ada mampu membahagiakan diri sendir,suami serta family.Nonie ingin menjadi isteri y terbaik di mata suami..anak y bertanggungjwb utk mak ayah serta mertua,adik baradik,ipar ,family,kwn2 n semua..Insyaallah i will do..i can do it!!!you can do it nonie!!u must..u should do!!

sejak dari mula menjalainkan hubungan serius dengan suami,nonie menanam harapan dan impian utk terus bahagia dan semoga segala kekurangn serta kelebihan saling melengkapi untuk menyempurnakan mahligai kami.Bersyukur sgt punya suami serta mu sayang...
moga nonie akn sentiasa menjadi permaisuri di hati suami...walaupun masih terlalu byk yang perlu dibelajar untuk menjadi seorng isteri.Bila dah jd isteri baru tahu betapa masih belom cukup ilmu berukahtngga..belum rasa belum tahu kan.Masih lagi merangkak-rangkak,dalam proses mematangkn diri dalam menggalas tugas baru ni.


6 comments:

azizah :) said...

nonie... samalah kita..cuak gak ni.. tp InsyaAllah we can do it!!

selamat bekerja di tempat baru yg pastinya suasana pon baru.. mudah2 kita dapat sesuaikan diri yer..

Nonie said...

Jijah:amiin....hopefully cmtu la dear.kta kena sentiasa kuat...dlm perkhwinan ni mmerlukan pengorbanan n mengalah.utk kebahagiaan bersama...kebahagiaan semua...gud luck dear

Tukang Karut said...

cantik...

Nonie said...

Tk:thanks ^_^

Muhamad anuar Marsib said...

Good Luck Nonie.. Semoga berjaya menjadi isteri yang solehah.. Anak dan menantu yang terbaik.. ;)

Pada kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat menyambut hari raya Aidil Adha.. Saya kirimkan koleksi ucapan hari raya sms sebagai tanda ingatan dari jauh..


Koleksi SMS Ucapan Raya AidilAdha pilihan Anuar

Nonie said...

Anuar:terima kasih...insyaallah :)
Nonie pun sama.. Nk ucapkan slam adiladha jgk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Photobucket