Followers

Thursday, January 3, 2013

Ceritera bini orang ^_^

assalamualaikum..
dah 5 bulan rupanya aku jadi puan,masih baru rupanya.Tapi aku rasa macam dah bertahun-tahun jadi bini orang ni.hahaah.Alhamdulillah punya suami yang banyak membantu dan penuh dengan kasih sayang.Sehari tanpa kejutan dan berita-berita yang boleh buat aku senyum sampai ke telinga bukan suami aku la..itu la dia Mr.Cupido..^_^

Syukur sangat punya suami yang supportive,al maklum la aku sekarang ni tinggal serumah bersama mertua dan adik ipar.Banyak juga yang aku kena belajar...kekadang rasa stress.Stress dengan apa pun aku sendiri tak tahu.Mungkin perasaan dalaman aku sendiri.,Mertua dan ipar aku layan aku sangat baik dan tidak salah rasanya kalau aku isytiharkan  aku menjadi menantu kesayangan bapa mertua aku buat masa sekarang ni.hahaha...perasan kan.Tp ini bukan aku sengaja cakap..tapi sehinggakan suami,mama dan adik-adik aku sendiri yang cakap cmtu.Bayangkan semua benda ayah bercerita dengan aku..sehinggakan benda-benda yang anak-anak lain xpernah tahu pun.Kalau ayah selesa dengan aku ok la..aku pun selesa je dengan semua.Cuma xsedap la kalau time biras aku datang,ayah asyik berbual dengan aku je..xlayan or berbual mesra dengan bias aku tu (isteri kepada adik ipar aku)

Minggu lepas ayah baru balik dari Juruselam,bawa orang yang ikut pakej dari syarikat ayah tu.Seperti biasa aku ,suami,adik ipar+wife dan mama  tunggu di airport awal-awal lagi sebelum ayah landed.Nampk je kelibat ayah kitaorg terus pegi bersalam dan ambik barang apa-apa yang patut la kan.Ayah macam biasala..tegas,bersemangat dan cool.Sekali ayah cakap esoknya nk bercuti ke jakarta, nak berehat kt sana sambil bercuti.Tapi masalahnya bawa mama,suhaib,aku dan suami.Semua siap diuruskan..tiket semua dah ada.Aku xkisah..rezeki kan.Mana nak dapat percutian free cmni.Tp aku fikirkan perasaan adik ipar n biras aku.Ayah dah la cakap depan-depan diorng juga.Adoii la...suami aku pulak boleh siap cakap sambil ketawa-ketawa,maybe bergurau la kan.Dia cakap .."ayah ni,kalau bukan sebab ain mesti xajak abg bercuti kan.Mana ayah ada bawa abg senang-senang cmni bercuti" *ain adalah panggilan untuk aku di sini a.k.a Singapura*

Kalau uols la kan..apa yang uols buat kalau dalam situasi macam ni??Walaupun happy sebb disayangi tapi rasa xselesa sebab nak kena jaga hati banyak pihak lain.Aku xnak dikatakan over-acting sedangkan aku masih baru dalam family ni.Tapi aku happy kt sini..heheh.Satu lagi cerita yang aku nak coretkan kt sini,pasal anak buah sinonet nih,suhaib.Ya Allah ,sekarang ni dah jadi manja terlampau dengan aku.Aku xkisah yang tu..lagi pun aku dah biasa uruskan anak sedara aku y lain-lain sebelum ni.Cuma now suhaib dah start tidur daam bilik kitaorng.Dah 2 minggu...everyday.hahaha.Pegi jakarta pun macam ni jugak la.meraung..melalak nangis xnak tidur bilik atuk n nyai.Padahal bilik kitaorng sebelah-menyebelah je.Redha je la...lastly masuk tidur dengan kitaorng .Dah rasa macam ada anak betul punyaaaaaa.

1 comment:

AskMe BB Plus said...

Dah tak boleh panggil kak nonie dah la lepas ni... :D hai kak ain..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Photobucket